Veelgestelde vragen

Algemeen

Ik wil graag zelf een geschenk samenstellen, is dat mogelijk?

Dat is zeker mogelijk. U kunt de wijnen die u als geschenk wilt geven in uw wijnmandje plaatsen. In het overzicht van uw wijnmandje kunt u dan kiezen voor de optie ‘in luxe houten geschenkkist plaatsen’. Vervolgens maakt u de keuze voor het door u gewenste formaat kist. De geselecteerde wijnen worden dan in een mooie houten geschenkkist verzonden.

Ik wil graag een wijn kopen die nog niet leverbaar is, hoe werkt dat?

Het is mogelijk om een wijn aan te kopen die nog niet leverbaar is. Deze wijn bevindt zich dan nog op het chateau in Frankrijk en is nog niet aan ons uitgeleverd. U betaalt deze wijnen dan vooraf. Wanneer de wijn leverbaar is ontvangt u hier bericht over en zal er een leveringsafspraak met u gemaakt worden. Eénmaal per jaar ontvangt u van ons een overzicht van de wijnen die wij voor u gereserveerd hebben.

Hoeveel wijnen moet ik minimaal afnemen?

Voor de meeste wijnen die op onze website worden aangeboden is geen minimale afname van toepassing, u kunt de wijnen per fles afnemen. Wijnen van de Bordeaux primeuraanbieding gelden als uitzondering op deze regel. Deze wijnen worden enkel in besteleenheden van 6 flessen aangeboden.

Hoelang kan ik een fles wijn bewaren?

Hoelang u een fles wijn kunt bewaren is afhankelijk van de soort en kwaliteit van de wijn. Op onze website is per wijn een richtlijn aangegeven over het bewaarpotentieel van de desbetreffende wijn.

Daarnaast zijn de bewaarcondities van grote invloed op de ontwikkeling van de wijn. Wij adviseren u om uw wijnen droog en op een constante koele temperatuur, liggend te bewaren.

Kan ik mijn wijnen ook bij P. de Bruijn Wijnkopers afhalen?

Ja, dat kan. Het adres is:
Bijleveldsingel 25
6521 AN Nijmegen

U kunt uw wijnen alvast bestellen en desgewenst betalen via de website, dan dragen wij er zorg voor dat uw bestelling klaar staat. Kiest u bij het plaatsen van uw bestelling dan voor de bezorgoptie ‘ Ik kom het zelf afhalen bij P. de Bruijn Wijnkopers’.

Ik ben op zoek naar een bepaalde wijn maar kan deze niet op de website vinden. Is het toch mogelijk om hier aan te komen?

Het kan zijn dat wij bepaalde wijnen wel aan u kunnen leveren, terwijl deze niet op de website worden aangeboden. Neemt u hiervoor contact met ons op via info@debruijnwijnkopers.nl.

Levering

Wat zijn de leveringskosten?

Leveringen van tenminste 24 flessen of zendingen met een factuurwaarde van tenminste € 150 ,- aan één adres geschieden gratis aan huis (binnen Nederland). Indien u minder dan 24 flessen of minder dan € 150,- besteld is de bijdrage bij afleveradressen in Nederland € 7,50.

Door wie wordt mijn bestelling geleverd?

In vrijwel alle gevallen bezorgd Transmission uw wijnen. Transmission is een belangrijke en betrouwbare vervoerder voor distributievervoer in Europa. De ruime ervaring op vervoersgebied zorgt er voor dat zij ons en u passend maatwerk kunnen bieden. U kunt er zeker van zijn dat uw zending met de juiste zorg behandeld wordt.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

werkdag bij u geleverd. Wenst u uw bestelling liever op een andere dag geleverd te hebben, dan is dit uiteraard ook mogelijk. Bij het afronden van uw bestelling kunt u zelf uw gewenste leverdatum selecteren.

Hoe laat wordt mijn bestelling geleverd?

Wanneer uw emailadres bij ons bekend is, wordt u op de dag van levering per email geïnformeerd over de verwachte levertijd van uw bestelling. Dit wordt aangegeven in een tijdsbestek van 2 uur.

Ik moet mijn bestelling voor een bepaalde tijd geleverd hebben, is dit mogelijk?
Het is mogelijk om een zogenaamde plusdienst aan uw levering toe te voegen. Hierdoor kunt u er zeker van zijn dat uw bestelling voor een bepaalde tijd wordt geleverd. Aan deze plusdiensten zijn kosten verbonden. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze klantenservice via info@debruijnwijnkopers.nl.

Wat als er tijdens transport een fles is gebroken?

Ondanks de zorgvuldige werkwijze van onze vervoerder, kan het eens gebeuren dat de doos of de fles van uw wijn breuk raakt tijdens het transport. Wanneer dit gebeurt, zullen wij meteen nieuwe flessen van de desbetreffende wijn naar u verzenden. In de meeste gevallen heeft u uw bestelling dan de eerstvolgende werkdag in huis.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

Wanneer u op het bezorgmoment niet thuis bent, zal de vervoerder een kaart bij u in brievenbus achter laten. Middels deze kaart kunt u zelf een nieuwe bezorgafspraak maken met de vervoerder. Wanneer u na 5 werkdagen nog geen nieuwe afleverafspraak heeft gemaakt, dan zullen de wijnen retour komen naar het depot van P. de Bruijn Wijnkopers. Mocht u willen dat de vervoerder bij geen gehoor de wijnen afgeeft bij uw buren, dan kunt u dit tijdens het bestelproces aangeven onder de kop ‘opmerking m.b.t. uw verzending.

Is het mogelijk om mijn bestelling op een ander adres te leveren?

Ja. Om ervoor te zorgen dat uw bestelling op een ander adres wordt bezorgd, kiest u bij het afronden van uw bestelling voor de optie ‘Ik wil mijn bestelling op een ander adres laten afleveren’. Vervolgens kunt u het afleveradres invoeren.

Is het mogelijk om de wijn op zaterdag te leveren? En wat zijn dan de kosten?

Ja, dat is mogelijk. Voor leveringen op zaterdag wordt een toeslag berekend. De hoogte van dit bedrag vindt u bij het afronden van uw bestelling terug in uw besteloverzicht.

Is het ook mogelijk om de wijnen in buitenland te laten bezorgen?

Dat is mogelijk. De kosten voor een levering naar een buitenlands adres liggen hoger dan het tarief voor binnenlandse verzendingen. Om erachter te komen wat de kosten zullen zijn voor uw buitenlandse verzending, kunt u bij het afronden van uw bestelling het verzendadres invoeren. U ziet dan in uw besteloverzicht wat de bezorgkosten zullen zijn.

Account

Hoe kan ik mijn (adres)gegevens wijzigen?

Wijzigingen van bijvoorbeeld uw NAW gegevens, telefoonnummer of emailadres kunt u per email aan ons doorgeven. U kunt uw email sturen naar info@debruijnwijnkopers.nl.

Ik wil graag inloggen op de website maar ik heb geen account, hoe werkt dit?

U kunt een login aanmaken door een order te plaatsen. Wanneer u uw bestelling gaat afronden kiest u voor de optie ‘geen account’. Vervolgens voert u uw gegevens in en vinkt u onderaan de pagina het hokje ‘Account aanmaken?’ aan. Hierna kunt u een wachtwoord ingeven. Bij het plaatsen van de bestelling wordt uw account aangemaakt. In het vervolg kunt u dan inloggen door uw emailadres en wachtwoord in te voeren.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt, kan ik deze opvragen?

Ja, dat kan. Rechtsboven op onze website klikt u op ‘inloggen’. Onder het inlogveld staat de regel ‘klik hier indien u uw wachtwoord bent vergeten.’. Wanneer u hierop klikt, kunt u uw emailadres invoeren. Wanneer u op ‘verzenden’ klikt ontvangt u een email met daarin een link, waarmee u gemakkelijk een nieuw wachtwoord kunt instellen.


Waarom bestellen bij De Bruijn Wijnkopers

  • De eerste, de beste
  • De mooiste Franse wijnen
  • 240 jaar wijndynastie
  • 7e generatie wijnkopers
  • Officieel hofleverancier
  • Uitstekende persoonlijke service
  • Levering binnen 24 uur
  • 300.000 flessen op voorraad
  • U kunt per fles bestellen

Domaine des Grandes Costes
Château Ollieux Romanis
Bernardus
Château Clarke
Domaine Leflaive
Château Angludet
Louis Latour